Berriak

Hiriaren garraio publikoa modu didaktikoan ezagutzeko Gymkhana bat Olatu Talkan, Dbus-en antolatuta

Olatu Talka kultur jaialdiaren programaren barruan, Dbusek gymkhana bat antolatu du, hainbat probaren bitartez donostiarrei garraio publikoa modu dibertigarrian helarazteko. Fnacen eta La Perla Talaso Sporten laguntzarekin egingo da jarduera, maiatzaren 20an, ostirala, 18:00etan, eta beharrezkoa izango da aldez aurretik izena ematea.   

DBUS OLATU TALKA

Jarduera Bulebarreko kioskoan hasiko da. Han, parte hartzaileek kit bat jasoko dute gymkhanaren 6 probak gainditzeko beharko duten materialarekin. Hiriaren mapa bat, Dbuseko pasaporte bat, doan bidaiatzeko txartel bat proben artean mugitzeko erabiltzeko, etab. 

Dbuseko eta Donostiaren historiari buruz emango zaizkien argibideei jarraituta, asmatu beharko dute nora joan beharko duten eta nola egin Dbuseko autobus lineak erabiliz.  Horretarako, hainbat aukeraren artean, Dbusen app-a eta web orria erabili ahal izango dituzte, bai eta markesinetan lineei buruz erabilgarri dagoen informazioa ere. 

Proba gainditzen den bakoitzean Dbuseko pasaportean zigilua jarriko zaie eta hurrengo probarako argibide bat emango zaie, eta horrela helmugara heldu arte. Gymkhana amaitu eta gero egiaztatuko da pasaporteak zigilu guztiak dituela eta proben arteko ibilbide guztiak doan bidaiatzeko probaren hasieran entregatutako Dbuseko txartelarekin egin direla. Proba guztiak gainditzen dituzten 3 lehen pertsonek irabaziko dute gymkhana, zeinak gutxi gorabehera 2 ordu iraungo baitu. 

 

Gymkhanan izena ematea

Gymkhanan gehienez ere 60 pertsonak parte hartu ahal izango dute. 12 urtetik beherakoek helduek (12 urtetik gorakoak) lagunduta joan beharko dute.  Pertsona heldu batek gehienez ere 12 urtetik beherako 2 adingabe lagundu ditzake. 

Izena aldez aurretik eman beharko da derrigor, eta 2016ko maiatzaren 4an hasiko da izena emateko epea, 11:00etan, eta 2016ko maiatzaren 17an bukatu, 00:00etan. Izen ematea [email protected] posta elektroniko bidez egingo da, informazio hau emanez: 

–       Izena ematen duen pertsonaren izena eta abizena

–       Posta elektronikoa

–       Harremanetarako telefonoa

–       12 urtetik beherakoa bada, berarekin batera joango den helduaren harremanetarako telefonoa.

–       Taldean parte hartuz gero, parte hartzaileen kopurua. Taldean, inskripzio bat baino ez da onartuko.

 

 Probarako plazak izena ematen duten pertsona guztien artean zozketatuko dira. 

Sariak: 

Helmugara heldu eta ezarritako baldintza guztiak betetzen dituzten lehen hiru pertsonek sari hauek izango dituzte: 

  • 1. Saria: 200€-ko txartel bat Fnacerako eta Fnaceko bazkide txartela doan.
  • 2. Saria: La Perla Talaso Sport zentrorako 10 saioko bono bat (bakarka edo taldeka erabiltzeko) eta Fnaceko bazkide txartela doan.
  • 3. Saria: Dreambox esperientzien sorpresa kutxa bat edo antzeko zerbait. 

Helmugara pertsona edo talde bat baino gehiago batera heltzen badira, igarkizun jokoa egingo da haien artean erabakitzeko nor den lehen irabazlea, bigarrena eta hirugarrena. 

> Gymkhanaren oinarriak ikusi (pdf)

Irakurri

Dbusek hurrengo geltokiaren berri emateko sistema berritu du beste linea batzuen iritsiera denborak gehituta

Autobus linea guztietan hurrengo geltokiaren berri emateko sistema hobetu du Dbusek. Sistema berriak beste linea batzuen iritsiera denborak ere ematen ditu, geltoki bakoitzean egin daitezkeen loturen gaineko informazio zehatzagoa eta zabalagoa edukitzeko. Horrenbestez, autobusez aldatu behar duten erabiltzaileek planifikatu ahal izango dute. Izan ere, autobusetako panelek bidaiariei jakinaraziko diete geltoki bakoitzean zein lotura egin ditzaketen eta zenbateko itxaron-epea izango duten. 20160429_081457

Hurrengo geltokiaren berri emateko sistemak autobusa non dagoen eta hurrengo geldialdiak non egingo dituen azaltzen die ibilgailuaren barruan doazen pertsonei,   modu errazean eta den-dena bi hizkuntzetan. Sistema 2015eko uztailean berritu zen, eta orain haratago doa, Dbuseko beste linea batzuekiko konexioa ez ezik zerbitzu horiek geltoki bakoitzera iristeko falta diren denborak ere adierazten ditu eta. 

Dbus egiten ari den berrikuntza teknologikoetako bat da sistemaren eguneraketa hau, berrikuntza horren asmoa baita teknologia berriak erabiltzea, zerbitzua hobetzeko eta erabiltzaileei informazio hobea emateko, eta ingurumena gehiago errespetatzen duen garraio publiko bat bultzatzea.

Irakurri

Uliako taxibus zerbitzu berria, eskaripekoa

2016ko apirilaren 18an Dbusek hobekuntza garrantzitsuak jarriko ditu abian Ulia aldean zerbitzua ematen duen TB6- Taxibus zerbitzuan. Orain arte zerbitzua Ulia 180raino heltzen zen, eta orain Uliako Aterpetxeraino luzatuko da ibilbidea, eta 60 minutuko maiztasunarekin ibiliko da, asteko egun guztietan, baita jaiegunetan ere. 

Irakurri

Dbus-ek bat egiten du Ijito Herriaren Nazioarteko Egunarekin

Dbusek bat egiten du apirilaren 8an ospatuko den ijito herriaren nazioarteko egunarekin. 

Horregatik, bihar Donostiako hiri autobus guztiek ijitoen bandera eramango dute egun osoan zehar, Dbus herri horren aitorpena bultzatu eta ijitoen komunitatea errespetatuta beraiekin batera bizitzen lagunduko duten jardueren alde dagoela erakusteko.

Irakurri

Dbus-ek 2015eko Memoria aurkeztu eta aurreikuspenak hobetzen dituen balantzea egin du

Dbusen Administrazio Kontseiluak 2015eko ekitaldiari dagozkion urteko kontuak eta Erantzukizun Sozial Korporatiboari buruzko Memoria onartu ditu. Memoria dagoeneko web orrian dago eskuragarri: https://www.dbus.eus/konpainia/urteko-txostena 

Dbusek urtean zehar bai enpresaren barruan bai kanpoan egin dituen ekintzen laburpen zehatza da dokumentua. Memoriak alderdi ekonomikoak, sozialak eta ingurumenekoak hartzen ditu bere baitan, eta, besteak beste, eskainitako zerbitzuarekin lotura duten alderdiak, egindako jarduketak, autobusen flotari buruzko datuak eta Dbus partaide izan deneko proiektuak zein 2015ean egin dituen ezarpen teknologikoak zehazten ditu.

Era berean, bidaia kopuruak eta garraio titulu desberdinen erabilera aztertzen dira, bai eta Konpainiak izan dituen emaitza ekonomikoak eta eskuratu dituen sariak ere.

Horrez gain, memoriak bereziki azpimarratu ditu Dbusek alderdi sozial, ekonomiko eta ingurumenekoekin zein  bere langileekin hartutako konpromisoaren isla garbia diren kudeaketa etikoa eta garapen iraunkorra; kudeaketan eta zerbitzuaren kalitatean bikaintasuna lortze aldera enpresak egindako apustuaren baitan sartzen dira horiek.  

> Informazio osoa ikusi (pdf)

Irakurri

Dbus-ek Aenorren Kalitate Egiaztagiria eskuratu du berriro

Dbuseko 5-Benta Berri lineak, 13-Altza lineak eta 28 Amara-Ospitaleak lineak berriro eskuratu dute AENORek Bidaiarien Garraio Publikoari buruzko UNE-EN 13816 arauaren arabera ematen duen kalitate egiaztagiria. Gaur egun, arauak ezartzen dituen konpromisoak, egiaztagiria dute lineetan ez ezik, autobus flota osoan eta Konpainiaren eguneroko jardunean ere ezartzen dira. Dbusek eskaintzen duen zerbitzuaren kalitatean eta Dbuseko erabiltzaileek egiten duten balorazio onean ikusten da filosofia hori. 

Dbus aintzindaria izan da UNE-EN 13816 arauak xedatutako kalitate irizpideak lehentasunez ezartzen, bai eta AENORen egiaztagiria lortzen lehen garraio enpresa ere Euskal Herrian. 28 -Amara-Ospitaleak lineak 2007an lortu zuen egiaztagiri hori; 5 lineak bi urte beranduago, 2009an, eta Altzako lineak, 13 lineak, 2010ean. 

Arauak kalitatea azpimarratzen du bereziki erabiltzaileen premien eta itxaropenen ikuspegitik. Dbusek bere gain hartutako konpromisoak Zerbitzuen Gutunean dauden jasota, eta Gutun hori Konpainiaren web orrian dago ikusgai Kalitate Politikarekin batera (www.dbus.eus). Honakoak dira alderdirik garrantzitsuenak: 

–      Eskaintzen den zerbitzuak okupazio mailarik altuenak bermatzen ditu bai eta zerbitzua bera bete egingo dela ere.

–      Mugikortasun urria duten pertsonen irisgarritasuna.

–      Erabiltzaileei informatzeko sistemak, bai geltokietan bai autobusetan, mugikorrentzako aplikazioan edo web orrian.

–      Erregulartasuna bidaiariei eskainitako zerbitzuan.

–      Bezeroei egoki erantzutea.

–      Erosotasuna ibilgailuetan, garbitasuna barne.

–      Segurtasuna ibilbideetan.

–      Ingurumeneko eragina murriztua.

 

Kalitatea bermatzeko moduetako bat da Dbuseko autobusen erabiltzaileei inkestak egitea. Erabiltzaileei  5-Benta Berri, 13-Altza eta 28-Amara-Ospitaleak lineen gainean egin zaien azken inkestaren arabera, lineek 7,77 puntuazioa lortu dute batez beste. Horrek baieztatu egiten du linea hauetako erabiltzaileak oso pozik daudela lineekin. 

Inkestan zerbitzuarekin lotutako 24 alderdi baloratu ziren gehienez. Baloratutako alderdi guztietan erabiltzaileek 6,52tik gorako puntuazioa eman dute. Honakoak dira erabiltzaileek hoberen baloratutako alderdiak:

 

– Ordaintzeko sistemen erosotasuna (8,20)

– Mugikortasun urriko pertsonentzako sarbidea (8,17)

– Lineaz aldatzeko aukera (8,09)

– Eskainitako zerbitzua betetzea (8,07)

– Zerbitzu ordutegiak, maiztasunak, ibilbideak … (8,03)

 

Dbusen bezeroei eskaintzen zaien arreta hobetzeko politika da garrantzi gehien duten alderdietako bat. Erabiltzaileek erreklamazioak eta iradokizunak egiteko duten euskarri nagusia “Bezeroen Arretarako Bulegoa” da.  Bertako langileek era pertsonalizatuan, telefonoz edo internet bidez erabiltzaileen zalantza, iradokizun eta kexa guztiak jasotzen dituzte. 2015ean banakapena ondorengoa izan da:

graf_02

Era berean, azpimarratzekoa da Dbusen erreklamazio idatziak jaitsi direla urtetik urtera:

graf_01

 

AENOR egiaztagiriak ziurtatu egiten du goian aipatutako araua betetzen dela, hau da, bidaiarien garraio publikoan diharduen enpresa batek bere zerbitzuaren kalitatearekin lotutako helburuak zehazteko eta helburu horien balorazioa eta jarraipena egin ahal izateko bete beharreko sistematika betetzen duela. 

Egiaztapen prozesua AENORek egin du, Espainian egiaztatze lanetan lider den erakundeak alegia, kontuan izanda azken hiletako datuak, egindako inkestak eta auditorea erabiltzailetzat agertzen deneko ikuskapenak edo “bezero misteriotsua” izenaz ezagutzen direnak.

Irakurri