Berriak

Arrakastatsua ATUC elkarteak Donostian egin duen urteko kongresua

Congreso_ATUCATUC Hiri Garraio Kolektiboen Enpresa Kudeatzaileen Elkarteak urriaren 6, 7 eta 8an egin duen urteko kongresua guztiz arrakastatsua izan da bertaratu den lagun kopurua eta bertan entzun ahal izan ziren hitzaldien kalitateari begira. 290 lagun baino gehiago egon dira bertan, ekitaldiak orain arte izan duen lagun kopururik handiena alegia, eta haien parte hartzea garatu diren lan saioetan oso handia izan da.

Kongresuaren XVII. edizioak, Donostia-San Sebastian hiria anfitrioia izan duenak, “Hiri iraunkorrago baten alde: Plangintza, Gestioa eta Finantzaketa” izenburua izan du eta arreta berezia egin die garraio enpresen gestio ekonomiko eta finantzarioari, giza baliabideei eta teknologia berriei. Miguel Ruiz ATUC lehendakariak berak kongresuaren aurkezpenean aurreratu zuenez, Hiri Garraioaren Finantzaketari buruzko Lege bat eduki beharra dago. Gai horren gainean eztabaidatu zuten, hain zuzen ere, bigarren lan jardunaldiko parte hartzaileek.

Eusko Jaurlaritzako Etxebizitza, Herrilan eta Garraio Sailburuordea arduratu zen kongresua inauguratzeaz, eta inaugurazio ekitaldian eman zuen hitzaldian garraio publikoek gizarte modernoei ematen dieten balioa azpimarratu zuen, haien ekonomia bultzatzeko gai direlako eta komunikabideen hobekuntza dakartelako. Jarduera hori bultzatzeko, hiritarrei zerbitzu hoberena eskainita, Gascok sektore publikoaren eta ekimen pribatuaren arteko elkarlanaren alde agertu zen.

UITP Garraio Publikoaren Nazioarteko Elkarteko ordezkaria den Patrick Vautierrek aurkeztu zuen lehenengo txostena. Txosten horretan Patrick Vautierrek hiri garraioak Europan dituen erronkei buruz hitz egin zuen. Berak azpimarratu zuenez, administrazioaren laguntzak murriztu direla ikusita, garrantzitsua da garraio publikoak hirietako enplegu eta aberastasunen sortzaile bihurtzea.

Madrileko Metroko zuzendari gerente Ildefonso de Matiasek, berriz, efizientzia ereduak gainditu eta epe ertain eta luzerako kostu ekonomiko, sozial eta ingurumenekoak baloratu beharko direla esan zuen, eta kalitate mailari eusteko bidaia denboretan interes berezia jarri beharko dela adierazi zuen. Pedro Puig-Peyek, ETT Garraio eta Lurralde gaietako teknikari taldeen ikerketen kontseilari ordezkariak, garraio azpiegitura eta zerbitzuek lurraldearen egituraketan duten funtsezko eginkizuna azpimarratu zuen.

Donostiabusen esperientzia arrakastatsuaz gain, Lisboako eta Bogotako esperientziak ere azaldu ziren. Lisboako esperientziari dagokionez, Rita Cabeças OTLIS arduradun komertzialak Lisboako garraio publikoaren kasua aurkeztu zuen (metroa, autobusa eta tranbia), txartelen ordainketan teknologia berriek duten aplikazioaren adibide gisa. Mario Valbuena Transmilenioko Operazioen zuzendariak, berriz, Bus Rapid Transit (BRT) sistema martxan jartzeko prozesua zehaztu zuen; izan ere, sistema horrek Bogotako (Kolonbia) garraio kolektiboaren sistema metropolitarra egituratzea lortu du bakarrik hamar urtetan.

Bigarren lan jardunaldian Hiri Garraioaren Finantzaketari buruzko Legeak hartu zuen protagonismoa ASSTRA (asociaciones Trasporti) elkarteko Emanuelle Proyaren eskutik, eta, horrekin batera, TMBko zuzendari nagusi Ignasi Armengolek teknologia berriek hiri garraioan duten aplikazioez hitz egin zuen. 1370/07 Europar Erregelamenduak duen garrantzia ere azpimarratu zen bertan, luzera begira sektorerako positiboa izango omen delako merkatuan duen eraginagatik, agintarien eta operadoreen arteko hitzarmenetan izango dituen ondorioengatik, horrek denak zerbitzuaren kalitatea hobetzea ekarriko baitu, bere ustez.

Madrileko EMTko Ingeniaritzako Zuzendari Juan Angel Terronek ibilgailu hibridoen oraina eta etorkizuna aztertu zituen. Berak planteatu zuenez, ibilgailu hibridoak operadoreek kontuan hartu beharreko benetako aukeratzat hartu beharko dute, eguratsera botatzen den CO2aren %30 murriztea ekarri ahal dutelako.

Bukatzeko, Jaime Montalvok sektorearen lan eta ekonomia egoerak aztertu zituen. Kongresuari amaiera emateko, bi lan jardunalditan zehar azaldutako ideiek eta txostenek bertaratutakoengan eragindako ideiak bateratzeko eztabaida laburraren ondorioz aterarako emaitzak aurkeztu ziren.

Palmak hartu du lekukoa, berak hartuko baitu ATUC elkartearen kongresuaren hurrengo edizioa.