Dbusek 14 autobus hibrido gehiago edukiko ditu
2018aren bukaerarako, Dbusek 12 metroko 14 autobus hibrido gehiago edukiko ditu. MAN etxearen Lion’s City NL HÍBRIDO modeloko autobusak izango dira (A37), Dbusek bere flotan sartu duen autobus hibridoaren azken modeloa, alegia. Dbuseko Administrazio Kontseiluan eta Donostiako Udalbatzarrean onartu da hori. 2018rako aurreikusitako autobusak ez ezik, aurten 2019rako aurreikusita zeudenak ere erosiko dira.
Era berean, ibilgailu guztiak hibridoak izango dira, beraz, Dbusen 12 metroko autobusen flotaren ia % 45 elektriko-hibridoa izango da, ingurumena gehien errespetatzen duen flotetako bat izanik. Dbusek bere flotako autobus zaharrenak ordezteko ibilgailu berriak jarri behar ditu zerbitzuan, eta premia horri erantzuten dio autobus horien erosketak. Espero da autobusak urte amaierarako jasotzen joatea, gero prestatzeko eta ondoren zerbitzua ematen hasteko.
Autobus hibridoen ezaugarriak
2018ko otsailaz geroztik Dbusek modelo horretako lau autobusak ditu. MANen Lions’s City Hibrido modeloak igorpenak %25 inguru murrizteko aukera ematen du antzeko ezaugarriak dituzten autobusen aldean, eta agerian uzten du, berriro ere, Dbusek ekologia eta jasangarritasunarekin duen konpromisoa. Ibilgailu horiek bezala, autobus hibrido berriek hobekuntza batzuk dituzte:
– “Serie”-ko konfigurazioa, abiadura kaxarik gabea, gidatzea oso eroso egiten duena.
– Frenatzearen energia berriro erabilgarri egiten dute, suabeago frenatuz, freno elementu mekanikoen kontserbazio handiagoa daukate eta energia gordetzeko sistemari etekin handiagoa ateratze diete.
– Arrive & Go funtzio berritzailea dute, zeinarekin ibilgailua geltoki batera hurbiltzen denean eta ibilgailua abiarazten denean edo abiarazten ari den bitartean modu elektrikoan baino ez duen funtzionatzen, gasik igorrik gabe eta ingurunean kutsadura akustikorik eragin gabe. Ibilgailuak Dbuseko zenbait autobus lineatan lanean ariko dira.
– Eskatutako geltokiaren kartela dute atzeko aldean erabiltzaileen erosotasunerako.
– USB kargagailu bi dituzte, bidaian zehar gailu elektronikoak doan kargatu ahal izateko.
– Ateetan kamerak ere badituzte harrapatuta geratzea eragozteko, baita atzera martxa egiterakoan talkak eragozteko ere.
– Ateen aldeetan led argiak, horiek zabaltzean eta ixtean pizten direnak.
– Ibilgailuen argi guztiak, baita kanpoko kartelena ere, led argiak dira, aurrezpen energetiko handiago ahalbidetzeko eta hobeto ikusteko.
Ibilgailu berri hauek gehitzeak 4.632.600 euroko inbertsioa dakar, zaina bankuko mailegu baten bitartez finantzatuko den. Dbusek azken hamarkada hauetan egin duen autobus erosketarik garrantzitsuenetako bat da.
14 autobus berri horiekin Konpainian dauden autobus diesel zaharrenak ordeztuko dira poliki-poliki, flota berritzeko planarekin jarraituta. Horrela, aurreikusten da urtean 350 tona CO2 gutxiago igorriko dela.